Дизайн-башкаруу жана дизайн-ой жүгүртүү

Дизайн башкаруу жана дизайн ой жүгүртүү чындыгында сөздүн кадимки маанисинде дизайн жөнүндө эмес, ал иштеп чыгуу, дизайн, башкаруу, түзүү жана түшүнүктөр жөнүндө. Кардардын оюн байкаңыз, анын кайгысын, коркууларын, муктаждыктарын сезиңиз жана чечим чыгарыңыз, ошондо сиз андан: «Баракелде, мен дал ушуну күтүп жаткам» деген жоопту угасыз.  
Дизайн башкаруунун чөйрөсү абдан чоң. Бул оперативдүү башкарууну жана персоналды башкарууну, компаниянын ыкмаларын, процесстерин жана жаңы өнүмдөрдү жана кызматтарды иштеп чыгууну камтыйт. ДБ кардар ала турган кызматтардын бардык түрлөрүндө, анын ичинде маалыматтык технологиялар, байланыш, билим берүү жана банк сектору сыяктуу алдыңкы тармактарда колдонулат.
Дизайн ыкмасы азыр энергетика, камсыздандыруу жана өндүрүш сыяктуу консервативдүү тармактарга да кирип жатат, демек биздин бүтүрүүчүлөр колледжди аяктагандан кийин эч кыйынчылыксыз келечектүү жумуш табуу оңой болот.
 Түшүндүрмө
 Программа дизайндык ой жүгүртүүгө жана дизайнды башкаруу ыкмаларына негизделген жаңы коммерциялык жана социалдык продуктыларды иштеп чыгуу жана ишке ашыруу боюнча адистерди окутат; коомдун муктаждыктарына жооп берген жана туруктуу өнүгүүнүн этикалык принциптерине жана талаптарына жооп берген чечимдерди сунуштоо.
 Программанын бүтүрүүчүлөрү керектөөчүлөрдүн жашоо шартына, көз караштарына, каалоолоруна, баалуулуктарына, кызыкчылыктарына байланыштуу ар кандай маалыматтардын чоң топтомун чогултуу жана талдоо көндүмдөрүн, ошондой эле идеяларды жаратуу үчүн ар түрдүү тармактардагы адистердин жамааттык ишин уюштуруу ыкмаларын кесипкөйлүк менен өздөштүрүшөт. Ошондой эле керектөөчүлөрдүн жыргалчылыгын жакшыртуу жолдорун аныктоо жана жаңы продукт идеяларын иштеп чыгуу үчүн колдонуучунун жашоо-тиричилигине сүңгүп кирет.
Бүтүрүүчүлөр керектөөчүлөрдүн реакциясын аныктоо жана продукцияны тестирлөө үчүн түрлөргө бөлүштүрүү, эксперимент жүргүзүү жана продуктуну сыноо ыкмаларын кесипкөйлүк менен өздөштүрүшөт.
Бүтүрүүчүлөр проблемаларды баалоого, изилдөөгө жана чечүүгө системалуу мамиле жасоо көндүмдөрүнө ээ болушат, ага ылайык ар кандай процесс бир караганда иши байланышпаган же четке чыгып калышы мүмкүн болгон ар кандай адамдардын татаал өз ара аракеттенүүсүнүн натыйжасы катары түшүнүлөт.
Дизайндык ой жүгүртүү жана дизайнды башкаруу боюнча адистер катары бүтүрүүчүлөр компанияларда стратегия, функция жана тактика деңгээлинде долбоорлоо процессин башкара алышат. Алар уюштуруу маданиятын бошотуп, процесстерди ийкемдүү жана ыкчам кыла турган өзгөрүүлөрдүн катализаторлору болот.

Карьералык келечектеги күтүүлөр
Дизайн башкаруунун масштабы корпоративдик функцияларды жана долбоорлорду, анын ичинде операцияларды башкарууну, адамдарды, методдорду жана процесстерди тактикалык башкаруудан баштап, ийгиликтин негизги дифференциатору жана кыймылдаткычы катары бүткүл уюмда дизайн ой жүгүртүүсүн стратегиялык жылдырууга чейин өзгөрүп турат. Бул өзүнө жалпы бизнес көйгөйлөрүн чечүү үчүн дизайн ой жүгүртүүсүн колдонууну камтыйт.
Дизайндык ой жүгүртүүнү колдонгон алдыңкы тармактар болуп төмөнкүлөр саналат: маалымат технологиялары, байланыш, билим берүү, банк иши жана башка кызмат көрсөтүүлөрдүн башка түрлөрү. Бул процессти жайыраак ылдамдыкта кабыл алган тармактарга энергетика жана коммуналдык кызматтар, камсыздандыруу жана өндүрүш кирет.
 Программанын бүтүрүүчүлөрү  төмөнкү адистиктерде иштешет:
• бөлүмдөрдө продукцияны иштеп чыгуу, бизнес-процесстерди оптималдаштыруу, өнүктүрүү  жана келечектүү талдоо, маркетинг жана изилдөө бөлүмдөрүндө дизайндык ой жүгүртүү жана башкаруу принциптерине негизделген жаңы өнүмдөрдү жана кызматтарды иштеп чыгуу жана ишке ашыруу боюнча адистер;
• каалаган тармактагы коммерциялык жана коммерциялык эмес уюмдардагы бренд-менеджерлер, продукт менеджерлери, долбоордун менеджерлери жана бизнес-консультанттар.
 
Артыкчылыктар
•     чыгармачылыкты жана эмпатияны өнүктүрүү;
•     мультидисциплинардык команданы натыйжалуу башкаруу көндүмдөрүн өнүктүрүү;
•     конфликттерди башкарууну изилдөө, натыйжалуу сүйлөшүүлөрдү жүргүзүүгө үйрөтүү;
•    типтештирүү ыкмаларын изилдөө - жөнөкөй кагаздан жана сюжеттик такталардан баштап, атайын программалык камсыздоону колдонуу менен интерактивдүү моделдерге жана визуализацияларга чейин;
•    эксперимент жана продукцияны тестирлөө ыкмаларын изилдөө;
•    системалуу мамиле жасоо көндүмдөрүн өздөштүрүү;
•    бизнести талдоо ыкмаларын жана ишке ашырылып жаткан моделге экономикалык баа берүү ыкмаларын изилдөө;
•    маркетинг куралдарын изилдөө (изилдөөдөн баштап алдыга жылдыруунун коммуникациялык стратегиясына чейин);
•    практикада жасап үйрөнүү;
•    Кыргыз мамлекеттик үлгүсүндөгү диплом жана Швейцариянын диплому;
•    англис тилдүү билим берүүгө акырындык менен өтүү.